Jag vill inte att min flickvän ska må dåligt
hej BUP jag mår otroligt dåligt det börja för två månader sen och jag har inte riktigt blivit något bättre bara sämre o sämre jag har alltid känt mig ensam hela mitt liv så länge jag kan minas jag vet inte om jag gillar det eller om jag är van vid det men jag vet att vara ensam gör saker mott dig man känner sig bitter o sur hela tiden jag är sur hela tiden det går ut över skolan o min flickvän mår dåligt över mig jag vill absolut inte att hon ska må dåligt jag bara undrar finns det nått ni kan göra åt det här
Rasmus

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Det låter som om du inte bara känner dig ensam utan också är och varit det under lång tid. Jag förstår att det påverkar ditt humör men kanske också många andra saker.
Du skriver att du inte vet om du gillar det eller bara är van. Kanske finns både en längtan till andra men också en rädsla? Men att kunna ta kontakt med andra och behålla kontakter är en viktig förmåga och om du vill skulle du nog kunna få hjälp att öva upp den i en samtalskontakt.
Du skriver också att du senaste två månaderna börjat må otroligt dåligt och det går ut över skolan och din flickvän. Det låter som du inte riktigt förstår varför du mår så dåligt nu? Du undrar om vi kan göra något åt.
Jag tror du kan göra mycket åt detta genom att du skaffar dig en samtalskontakt som kan hjälpa dig. En egen samtalskontakt skulle också hjälpa din flickvän på det viset att hon vet att du får hjälp att må bättre vilket hon säkert vill.
Det finns flera möjligheter. Eftersom dina problem går ut över skolarbetet kan det vara naturligt att söka hjälp hos din skolkurator. Du kan också ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor eller tillsammans med dina föräldrar ta kontakt med BUP. Lycka till!