Behöver någon som tar mig på allvar
Hej
Jag är en 16åring tjej som mår dåligt av olika anledningar och hittar ingen mening med att leva längre.. Många gånger har jag stått och tittat på tågspåren och bron men jag har varit för feg. Nu orkar jag inte mer och denna gången har jag planerat allt, skrivit brev och allt... Allt är klart, Jag vet egentligen inte om jag vågar det för att jag är så jävla rädd för att misslyckas.. Behöver någon som tar detta på alvar eftersom att inte mina föräldrar gör det. Behöver hjälp om inget ska hända, vet inte vad jag ska göra. Jag vill mest av allt bli inlagd men det får jag inte för att jag inte skar tillräckligt djupt. Hallucinationerna gör att jag inte kan sova längre. Orkar inte mer
rädd tjej

BUP svarar:
Hej! Tack för ditt brev.
Jag håller med dig. Du behöver verkligen någon som tar dig på allvar nu. Det verkar vara det viktigaste.
BUP har akutansvar dygnet runt. Oavsett om du har eller haft BUP- kontakt tycker jag att du ska ta kontakt (besöka eller ringa) och säga att du behöver hjälp omedelbart och du ska säga det som du skrivit till oss. Du ska säga att du har allvarliga planer att ta ditt liv om du inte får hjälp nu och att du hallucinerar så du inte kan sova.
Kanske tycker du det är svårt att ringa själv? Då kanske det är lättare för dig att prata med din skolkurator eller någon annan vuxen som kan hjälpa dig vidare om du berättar att du funderar på att ta ditt liv.
För att få mer hjälp än du kan få av detta enkla svar, tycker jag att du ska ringa och prata med  Bris och/eller Mind-Självmordsupplysningen. Jag tror du kan få mycket mer hjälp på det viset.
Jag förstår att du är rädd. Jag tror du kan bli mycket mindre rädd om du bestämmer dig för att inte ta ditt liv utan fortsätta leva - fast det är väldigt svårt.
Sömn och hallucinationer är faktiskt något du kan få hjälp med liksom mycket annat! Ge inte upp nu och sök hjälp tills du hittar någon som tar dig på allvar och vill lyssna på dig.
Ta hand om dig!