Misshandel sedan jag var jätteliten
Hej jag är en tjej som är 18 år , jag har levt undre misshandel sen jag va jätte lite av både min pappa och mamma , jag har blivit slagen av mina föreldrar och även fått sätt på misshandel då min pappa sagt mina syskon & även mamma.
Jag fick örfil, slag , sparkar, biten i armen , slag i ansikte så att min näsa börja blöda , spottat på , dragen i håret , blivit anklagad för att gå på droger och att jag ljuger och att jag är falsk människa och att jag borde dra åt helvete och borde packa mina saker och dra , äcklig , inte deras barn , borde dö , kommer hamna på gatan , dem tänker ju inte plocka upp mig när jag hamnat där. Och massa mer
Och om det är läskigt att säga detta så har jag blivit van. Jag mår inte bra som du kan förstå jag är inte en person som gillar att ta hjälp ,jag är så rädd att göra mina föreldrar besvikna , jag har tänkt att ta mitt liv , jag lider av panik ångest. Jag går dagligen med en klump i halsen, jag stöter bort människor i min omgivning som vill komma nära. Som tex pojkvänner , kompisar)
Helt ärligt vet jag inte hur jag ska formulera mig , men jag går sönder och behöver hjälp och jag måste komma bort. Mina syskon stöter ut mig och håller även med mina föreldrar i dem kränkande saken som dem säger till mig så man kan säga att jag är en ensam varg,
Detta är nog ingen röd tråd i min text , men jag har pratat med mamma om saker hon gjort mot mig men hon säger att hon inte minns eller att det inte kan va sant och jag kan nog aldrig förlåta henne eller min pappa för det dem gjort och det sårar mig.
Och dämpar även min smärta med alkohol och rökning när jag får till gång , något jag vet som inte är bra , har även ätstörningar. Hjälp mig jag kanske tar mins sista andetag  .

BUP svarar:
Hej!
Det du beskriver gör att jag tror, som du, att du behöver hjälp när du nu vill komma bort från din familj.
När man blivit slagen och sett andra i familjen bli slagna, är det ofta så att man får svårt att lita på andra människor och istället försöker tänka att man inte behöver någon utan måste klara allt själv. Det är kanske därför som du stöter bort människor som vill komma dig nära. Det tar tid att våga lita på någon när man blivit sviken.
Andra ungdomar berättar också att de på något sätt känner att det är deras eget fel när en förälder slår. Som barn kan man ha så svårt att inte ha någon att lita på - att man hellre ser sig själv som skyldig än sina föräldrar.
Som jag ser det behöver du hjälp på två plan.
Du behöver få hjälp med hur du mår. Då tänker jag i första hand på att du har självmordstankar, panikångest, ätstörning och att du söker tröst i alkohol. Du kan vända dig till närmaste Ungdomsmottagning, det är det jag föreslår.
Men du behöver också göra nånting åt din familjesituation. Du kan eventuellt få stöd i detta från ungdomsmottagningen. På socialtjänstens familjeavdelningar brukar man kunna få familjesamtal, som kan behövas om du har yngre syskon.
Du är ju nu myndig och kan på ett annat sätt bestämma själv över ditt liv. Möjligheten att flytta hemifrån, att börja plugga i en annan stad eller att flytta i hop med en kompis eller partner finns snart.
Många gånger när man har en svår relation till sina föräldrar så kan den bli annorlunda när man själv inte är lika beroende av dem.
Du är värd att få hjälp till ett liv där du blir uppskattad och respekterad och kan vara trygg. Då kommer du så småningom att våga ta emot de som vill komma dig nära och ge dig vänskap och kärlek.