En massa skit hemma!
Hejsan, Jag har massa fucking skit hemma jag blir behandlad som en fucking HORA hemma och jag hoppas ni kan hjälpa mig jag mår skit hela tiden och har svårt att koncentrera mig också i skolan!!!
Filip A

BUP svarar:
Hej Filip!
Men usch vad jobbigt det låter. Det är klart att det blir svårt att koncentrera sig i skolan om du blir illa behandlad hemma. Du går inte in närmare på vad det handlar om för skit, men det låter som om du är både arg och ledsen och missförstådd. Det vore nog bra om du pratade mer med någon om hur det är för dig hemma och att du på grund av detta inte klarar av att fokusera på skolan. Att bära all den här ilskan inom dig brukar inte hjälpa i längden och det finns stöd att få.
Du kan gå till skolkuratorn och prata om det känns ok, eller till någon annan som du tycker verkar vettig. Om du tycker att det är ett stort steg att ta (det kan vara det för många, särskilt om man är van att hålla saker för sig själv) så kanske BRIS skulle kunna vara något för dig? Där kan du chatta anonymt. Det kan du också göra på killfrågor.se
Jag tycker det är bra att du söker hjälp. Hoppas du får det bättre hemma snart.
Var rädd om dig.