Min adhd medicin får mig att må dåligt
hej! idag den 28/9 har det gått 361 dagar utan att ha skadat mig själv men problemet är att jag tror att min adhd medicin får mig att må dåligt för har inte tagit den på 5 månader och mådde jätte bra och var så glad över allt sen för en vecka sen började jag ta den och har känt att jag känner mig deprimerad igen. Jag drar mig ifrån folk när jag tar den. Sitter mest i ett hörn och känner mig inte som mig själv. ända anledningen varför jag tar medicinen är för att jag vill gå ner i vikt igen och klara av skolan. MVH B
B

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Jag förstår att du är bekymrad. Vad var det som hände för en vecka sedan när du bestämde dig för att igen ta denna medicin? Vem har sagt att du ska göra det? Den verkar inte hjälpa dig klara av skolan och om du är överviktig och vill du gå ner i vikt är det bättre att du gör det på annat sätt.
Jag tycker du ska prata med en läkare om hur du ska göra. Har du problem i skolan så kanske det finns andra mediciner, eller annan hjälp du kan få, än just denna som får dig att må dåligt.
Var försiktig och se till att må bra igen! Det är så bra att du inte längre självskadar dig.
Lycka till!