Tycker att ni som utreder gör ett dåligt jobb
Kan man verkligen SE på någon om den har adhd eller inte?
Gjorde en utredning för Aspergers för ett tag sedan och hon som utredde mig stirrade då på mig i ungefär fyra sekunder och sa sen "nej du har ju inte adhd iallafall för du sitter stilla" sen var det inget mer med det.
Tycker även att ni som utreder gör ett jävligt dåligt jobb då jag knappt ens fick vara med något alls och dom mest bara pratade med föräldrarna. Också att jag förut varit utredd för aspergers men fått att jag inte har det men nu efter någon dålig utredning så måste jag leva med att ha det på mig i resten av livet. Det enda jag fick göra var att svara på vad jag såg på bilden och på vad jag tror mamma såg på bilden sen bestämde dom sig för att diagnosera mig.
Känns inte direkt seriöst, utan som att ni bara kastar diagnoser på folk och sen går vidare till nästa.

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Jag förstår att du är missnöjd. Det är ju liksom du som är huvudpersonen. Det är dig det gäller - vilka diagnoser du har och vad det grundar sig på.
Utredningar är ju till för att bättre förstå just dina problem och det är viktigt att de som utreder också ger tillbaka informationen på ett bra sätt. Det verkar inte fungerat här.
Så mitt förslag är att du tar upp detta med dina föräldrar och ni tillsammans tar kontakt med den mottagning där du utreddes och ber att få en genomgång.Och då ska du också ställa alla frågor du har.
Jag tror det är bra att skriva ner dem i förväg för det är så lätt att glömma fråga när många är med och många pratar.
Lycka till!