Orolig för att vara transsexuell
Jag oroar mig för att jag ska vara transsexuell. Vill inte vara det , men är rädd att jag ska vilja bli det..
tvångstankar. Kan inte släppa det.
vet inte varför ,för jag har alltid varit den mest tjejiga tjejen..
snälla ,hjälp mig.
Orolig till döds
orolig till döds

BUP svarar:
Hej!
Du skulle behöva prata med någon om vad det är som gör att du tänker att du är transsexuell. Också om dina tankar om vad det i så fall skulle innebära för dig.
Du beskriver det som tvångstankar som du egentligen inte riktigt förstår vad de kommer ifrån och att oron handlar om rädsla för vad du själv vill.
För mig låter det som en fråga om självbild och identitet - frågan om vem man är och vem man vill vara.
För dig har det nu blivit till en rädsla där du behöver hjälp att reda ut vad som är vad och dela dina funderingar med någon.
Då  kan du vända dig till antingen närmaste Ungdomsmottagning eller närmaste BUP mottagning (du kan se adresser här på förstasidan).