Alltid varit rädd för olika saker
Jag har alltid varit rädd för olika saker men nu har det blivit oftare, Jag är rädd för min pappa för olika saker han har gjort... Jag är även väldigt ensam,utfryst,mobbad i skolan så när dom få kompisarna jag har sätter sig hos mig (när dom gör det) så börjar mitt hjärta slå snabbare jag skakar och jag vill bara bort.. bort långt bort... Det är även så att jag skadar mig själv, biter, river, skär... jag gör allt bara för att slippa den mentala smärtan att jag är ensam, att ingen vill vara med mig.. Jag är mycket självdestruktiv på grund av mobbningen och jag äter lite springer och tränar mycket, detta har gått så långt att jag mår dåligt av att äta och rent ut sagt jag orkar inte mer... jag vill dö... försvinna bara.. vara bördan som äntligen försvinner, den deppiga tjejen som ingen ville vara med försvann äntligen... jag gråter aldrig i heller, via mobbningen har jag lärt mig att gråter man är du svag, så jag har bitit ihop i 9 år.. inte gråtit och lidit i tystnad.. Jag behöver hjälp....
Depp och Rädd

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Jag blir starkt berörd av hur ensam, utfryst och mobbad du varit under så många år. Förutom all mobbing under hela skoltiden så är du rädd för din pappa för det han gjort med dig, men du skriver inte vad. Det är starkt och bra gjort av dig att skriva hit till BUP.se för att be om hjälp.
Jag förstår verkligen att du behöver hjälp och jag tycker du ska försöka se till att få den snabbt. Jag antar att du börjar gymnasiet nu till hösten.
En möjlighet är att du då genast söker upp skolkuratorn och börjar prata med hen om hur du haft det under de tidigare skolåren med mobbing osv.
Du kan säkert behöva stöd om du nu börjar ny skola för att få så bra förutsättningar som möjligt. Det är skolans ansvar att se till att inget barn blir mobbat! Det kan vara bra att du har en kontakt med skolkuratorn redan från början, så du har hen att prata med om det skulle bli svårt också nu i höst.
Det är oerhört svårt att bli utsatt för mobbing, både i stunden men också för att den påverkar självkänslan så mycket. Det vanliga är att man som utsatt lägger skuld på sig själv och i nästa steg även bestraffar sig själv genom självdestruktivitet.
Det verkar vara så du reagerat på allt som du har varit utsatt för. På samma sätt är det vanligt att barn lägger skulden på sig själva när föräldrar beter sig skrämmande mot sina barn. Jag vill också här understryka att det aldrig är barnets fel då en förälder gör saker som skrämmer barnet. Precis som att det aldrig är mobbingoffrets fel att det blir mobbat.
Ett barn som är utsatt för något dåligt kan aldrig vara ansvarit för det! Kan du prata med din mamma om vad din pappa har gjort? Kan du få stöd från henne?
För att du ska få hjälp så är det viktigt att du får kontakt med någon ansvarsfull och kunnig vuxen som du kan få förtroende för.
Förutom att söka hjälp hos skolkuratorn kan du söka dig till umo dit kan du gå utan medverkan av föräldrar.
Du har också möjlighet att tillsammans med föräldrar söka dig till närmaste BUP-mottagning och på nätet kan du söka stöd på tjejzonen eller bris.
Jag hoppas att du snart kan få hjälp och tänk på att den är du värd!