Allt är bara kaos i mitt liv
Hej jag är en tjej som är 12 år gammal, alla ser mig som glad men egentligen är allt bara kaos i mitt liv. Jag har pojkvän som jag nästan alltid träffar, alla mina vänner snackar skit om mig varenda dag, jag har slutat äta och sova. Jag gråter varenda kväll men ingen vet det, jag kan inte prata med mina förläldrar för det känns som att jag inte kan lita på dom.. Snälla hjälp vad ska jag göra?
Dessie

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. När jag läser det tänker jag att du nog behöver dina föräldrar när ditt liv nu är kaos och du varken äter eller sover. Men du skriver att du inte kan lita på dem. Så jag skulle råda dig att i första hand prata med någon av dem och säga att du skulle vilja prata, men att du inte vågar för du inte riktigt litar på dem. I bästa fall kan ni då börja prata om denna fråga som är viktig för dig, men också för dem: Kan du lita på dem så att du kan berätta om ditt liv och få hjälp av dem. Jag hoppas det går.
Om inte - finns det kanske någon annan vuxen du kan prata med tex skolkurator, skolsyster eller på en ungdomsmottagning. Enklast är kanske att chatta anonymt på Tjejzonen.
Så det viktiga tycker jag är att du finner någon som du kan känna förtroende för och börja berätta om ditt kaos. Du kan också själv börja  bli mindre kaotisk genom att äta riktiga måltider på regelbundna tider och försöka gå och lägga dig på en regelbunden och bra tid.
Lycka till!