Tvångstankar hela tiden
Hej bup
jag har ingen direkt fråga, jag måste bara prata med någon fort för jag klarar inte detta längre, jag mår jätte dåligt
jag får tvångstankar hela tiden såfort jag råkar göra något fel
min föräldrar bråkar hela tiden och jag och min pappa bråkar hela tiden, Jag känner mig så dålig, jag tycker själv att jag är tjock och ful
min syster har massa problem och hon är jätte elak mot mig, kallar mig tjock ful osv.
Ibland kan hon t.o.m slå mig. Jag har haft ätstörningar eller ja varje gång jag åt nästan gick jag så fort jag kunde till toaletten och spydde upp allt, detta vet inte mina föräldrar och har jag dock försökt sluta med och gör det inte så himla ofta längre.. Jag har tappat alla mina "bra" kompisar och jag tror jag har hamnat i lite fel umgänge. Det känns som att den enda som gillar mig i min familj är min mamma
jag vet inte vad som är fel på mig, jag kan bara vilken dag som helst när som helst börja storgråta för att jag inte är perfekt som alla andra

BUP svarar:
Hej!
Vad jobbigt du har det just nu. Det låter som att det finns flera saker som är jobbiga i din familj.
Att det blir mycket bråk påverkar verkligen en, sätter sig på självkänslan och kan göra att man tvivlar på sitt eget värde. Det känns viktigt att påpeka att det inte är ditt fel hur du mår. Det låter som att du påverkas starkt av hur det är runt omkring dig.
Det är inte okej att din syster slår dig eller kallar dig för elakheter. Jag skulle önska att hon kunde få hjälp för hur hon har det. Det tror jag skulle kunna ge positiva effekter även för dig.
Och du - alla andra är verkligen inte perfekta. Ingen är det. Vi har alla våra goda egenskaper och saker som blir svåra och jobbiga.
För mig låter det verkligen som att det är alldeles för många jobbiga saker att hantera på egen hand just nu. Du ska inte behöva gå runt och ha det som du har det.
Jag får bilden av att du och din mamma har det bra tillsammans. Vet hon om hur du mår? Jag vet inte hur gammal du är, men oavsett ålder så brukar det vara skönt att någon vet hur man har det och som är ett stöd.
Att du mår dåligt - och dessutom är orolig för att hamnat i fel umgänge - är viktiga saker som ska tas på allvar. Din mamma behöver hjälpa dig att komma i kontakt med den BUP-mottagning som du tillhör, så att du kan få hjälp med dina tvångstankar och din ledsenhet.
Det verkar inte som att det är något fel på dig, men det är för många jobbiga saker som händer för att klara på egen hand.
Ta hjälp och börja ta stegen mot en positiv förändring!