Får inte den hjälp jag behöver
Jag vet inte vad jag ska kalla det men jag får något slags anfall eller något sånt då jag blir väldigt destruktiv mor mig själv. Jag gör illa mig själv igenom att skära mig själv och jag tänker väldigt mörka saker. Jag har självmord tankar och i dom här "anfallen" så blir dom 100 gånger värre. Jag kan inte kontrollera det jag gör och säger alls och jag blir väldigt impulsiv. Jag vet att jag dagligen är en fara för mig själv och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, om jag borde försöka lägga in mig på något slags vårdhem eller vad det nu heter. Jag känner att jag inte alls får den hjälp jag behöver, jag går till bup en gång i veckan och träffar också en doktor för medicin. Jag får dom här "anfallen" ofta och jag vet inte om det nästa kanske går för långt
alex

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Du är mycket oroad att du ska ta ditt liv eller skära dig väldigt allvarligt.
Om du får ”anfall” och känner att du då kan tappa kontrollen, så är det naturligtvis väldigt obehagligt - men kan också vara farligt.
Hur farligt det är vet bara du och när du nu känner så stark oro måste du berätta för dina behandlare, så de också kan känna och förstå din oro. Då kan ni diskutera vilken ytterligare hjälp du kan behöva för att du ska kunna känna dig mer trygg och säker.
Dessutom har ju BUP jour och akut verksamhet. Du kan prata med dina behandlare vart du kan vända dig om du akut måste få hjälp och de inte finns tillhands för dig.
Lycka till och bra att du på detta sätt tar hand om dig själv på ett bra sätt.