Sedan 3 veckor ville jag inte leva länge
hej, jag är en tjej som går på... bup och för hjälp... och har snart gjort de i 1 år och... asså jag får hjäte bra med hjälp men jag känner ändå att jag inte vill leva längre, jag vill bara dö, ta livet av mig och de har jag känt i snart 3veckor.... och jag vet inte vad jag ska göra... senaste gången jag försökte ta livet av mig va i måndag 2014-04-07  och dagen efter de så blev jag skickad till sakska (har dyseleksi) sjukhuset i stockholm aa södersjukhuset... och där blev jag inlagd och så och dom är super bra, men jag känner fortfarande att jag inte vill leva jag vill bara dö, varje dag hella tiden jag går och tänker på de hella tiden, även om jag sysel sätter mig med saker så tänker jag på de
och de börjar bli hjäte jobbigt vad ska jag göra ?????
tjejen som inte vill leva mer...

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver och frågar oss när du mår så dåligt.
Jag läser att du får hjälp på BUP och du tycker att de var superbra mot dig när du senast var inlagd på sjukhus.
Jag vet inte riktigt hur dina tankar går. Finns det någonting som du tycker är ganska bra att uppleva och att vara med om? Kommer du ihåg saker som tidigare varit roliga i ditt liv? Vilka personer finns runtomkring dig och som du är jätteviktig för?
Jag tänker på dina föräldrar och om du har syskon och kompisar som är viktiga för dig och som skulle vara jätteledsna om du inte fanns?
Det är så att alla människor, både barn och vuxna, ibland har svåra perioder i livet och då kan det komma sådana mörka tankar. Man kan känna sig djupt inne i en mörk tunnel och inte se ljuset vid tunnelns slut. Då är det viktigt att du vet att: JA! - det finns en utgång även om det är jobbigt att nå dit. Det är också viktigt att du tar emot den hjälp och stöd som du får hos din behandlare.
Jag är säker på att du någon gång i framtiden kommer att tänka tillbaka på denna svåra period i ditt liv och tycka att du var stark och stod ut och att det var värt, för det kom så mycket bra saker sedan.