Många saker som stör
Hej! jag är en tjej som är 11 år.
Jag äter hela tiden jag känner inte när eller att jag är hungrig.
Jag vaknar många gånger på natten. Jag vickar/viftar/darrar mitt ben när jag sitter ner automatiskt och jag knäcker mina fingar automatiskt.
Sedan jag gick i 3:an så har jag haft självmordstankar och försökt skära mig själv.
Jag kan inte läsa ifall ett minsta lilla ljud låter.
Jag är superklantig gör bort mig hela tiden.
Ibland/oftare så vill jag vara ensam.
Det känns som varje kompis jag gillar gillar den andra mycket mer än mig som om den är mer värd än vad jag är.
Jag känner mig kränkt när (vi = klassen) pratar om att alla är lika värda vilken hudfärg man har bara för att jag är mittemellan vit och svart.
Cutelittlegirl

BUP svarar:
Hej!
När jag läser ditt mejl får jag intrycket av att du har en del problem som du själv inte riktigt förstår dig på. Du räknar upp olika saker och jag fäster mig vid att du inte värdesätter dig lika mycket som andra.
Du verkar vara en ledsen tjej och det är en massa saker som snurrar i ditt huvud. Det är säkert en orsak till att du sover oroligt och vaknar ofta eller att du kanske till och med tröstäter.
Jag tycker att det är jätteviktigt att du hittar en vuxen att prata med om allt som du skriver om. Jag vet inte om du kan tala med någon av dina föräldrar. Du kan i alla fall försöka om du hittills inte har gjort det. Oftast är det föräldrar som bäst känner sina barn och kan ge det stöd barnet behöver.
Men om du tycker att det av någon anledning inte går, så kan du börja med att tala med din skolkurator eller skolsköterskan. Det är viktigt att du kommer till rätta med dina problem och får en bra sömn för att må bättre.
Du kan också gå in på tjejzonen.se. Dina tankar kan klarna genom att du chattar med någon där och de kan också ge dig vidare vägledning om du behöver gå vidare.
Det finns hjälp att få istället för att - som du skriver - skära dig eller skada annat sätt som bara leder till ännu flera problem.
Sök hjälp på de vägar jag tipsat dig om..