Jag går inte upp i vikt
Hej Jag har ätit concerta  till hösten  o nu äter jag elvanse
det är så att min vikt ej gå upp jag har stått stilla med vikten nu snart i 5 år
Jag äter mycket mättande fett
min mamma o pappa säger till dom inne på bup att detta går ej mer för jag är yr kallsvettas svimfärdig må illa
vad ska vi göra med min vikt
är jag undernärd
ff

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver, det här är en viktig fråga!
Du måste direkt ta dina föräldrar till hjälp och tillsammans be att få diskutera det här ordentligt med din läkare på BUP. Det är jätteviktigt! Jag förstår det som att du stått stilla i vikten i fyra år innan du började medicinera för adhd. Har du haft svårt att ha ro att äta ordentligt länge? Adhd-medicin kan påverka matlusten, ibland så man blir mer hungrig, ibland mindre.
Jag är inte läkare och det här är en läkarfråga. Den besvaras bäst av den läkare du har på BUP och som känner dig. Men tveka inte, det här är inget som du kan fundera ut själv.