Min lärare är taskig
Min lärare säger taskiga saker till mej. Igår hade vi bild, och skulle rita självporträtt. Och ritade jag ett självporträtt och då sa hon till hella klassen att dem skulle sluta och kolla på min täckning. Sen sa hon att den var ful och att hon tyckte att jag skulle gå och skjuta mej! Jag vart jätte ledsen och sprang iväg och satte mej. Och när hon hittade mej så sa hon att de bara var ett skämt och sen drog hon i mitt hår och pressade mitt huvud i väggen! Jag vart jätte rädd. Men jag har inte vågat sagt de till någon! Jag vet inte vad jag ska göra! Snälla hjälp mej!!
Emma

BUP svarar:
Hej Emma!
Vet du, det du berättar är mer än att din lärare är taskig. Det låter helt otroligt och hemskt! Det är helt fel och ska direkt anmälas. Det första du ska göra är att berätta för dina föräldrar vad som hände, du kan visa dem det här brevet. De kan sedan hjälpa dig genom att ni vänder er till rektor för skolan.
Jag vet inte riktigt varför du inte vågat berätta om det här för någon. Vad jag förstår så har du inte gjort något fel. Du behöver att någon vuxen får veta vad som hänt och sedan kan hjälpa dig. Ingen ska behöva bli behandlad så!