Ska jag gå till BUP?
Hej jag vet inte vad jag ska göra, jag har haft problem med maten ett bra tag och på sistone har det blivit värre. Vanligtvis är det så att jag hetsäter och mår sedan dåligt över vad jag gjort. Om jag är själv så spyr jag men oftast är jag "omringad" av min familj och kan inte det, istället så svälter jag mig själv i några dagar. När jag mår som sämst brukar jag även skära mig själv för att "lätta" på hatet mot mig själv. Vid jul berättade jag till mina föräldrar om mina matproblem (allt utom spy och att jag skär mig själv delen) och de har försökt hjälpa mig. Dock har det inte gått något vidare och nu har min mamma sagt att jag verkligen måste gå och prata med någon för att hon mår så dåligt när hon ser mig må så dåligt. Vars kan man vända sig? Min mamma har sagt att BUP finns men jag vet inte om jag tycker det är värt att gå dit. känns som om jag bara skulle förstöra av att gå dit, finns ju andra som har det värre. Vet verkligen inte vad jag ska göra för tillfället, känns som om det skulle vara mycket lättare att lämna allt detta, som om jag aldrig kommer kunna vara lycklig på riktigt igen.  Tacksam för svar.
-adus

BUP svarar:
Hej!
Du har verkligen kämpat och det är klart att du ska söka hjälp! Du är värd att få hjälp och har all rätt i världen att få det och det är inte så att du skulle förstöra för någon som "har det värre".
Det kan vara väldigt svårt att själv komma ur det du råkat in i. Men, det är nog så att du skulle behöva berätta om hur svårt du har det. Som jag förstår det är det ingen som vet om att du spyr och skär dig? Det låter som om du har en familj som bryr sig om dig och skulle vilja hjälpa dig mer om de fick en chans.
Mitt råd är att du berättar lite mer för dina föräldrar så kan ni gemensamt söka till BUP.
Jag skickar med lite artiklar om BUP så att du vet lite mer. Det finns också en organisation shedo som är en förening för att hjälpa just om man har någon ätstörning och skadar sig själv och där man också kan chatta.