Väldigt svårt i mitt liv just nu
Hej bup. jag har det väldigt svårt i mitt liv just nu. Mina föräldrar bråkar, min syrra kanske ska till fosterfamilj, jag har ätstörningar och har det super svårt i skolan. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det har gått så långt att jag har skärt mig lite. Jag tänker mycket på döden och så. Jag har till och med försökt att ta livet av mig.  Jag undrar nu om jag borde söka hjälp för jag årkar inte mer.
02

BUP svarar:
Hej 02!
Du ska självklart söka hjälp! Det låter som att du verkligen har det tufft just nu och det ska du inte ta hand om själv. Att göra skadliga handlingar är inte ett alternativ.
Du förtjänar att ha det bättre!
På din skola finns en skolkurator eller skolsköterska som du som elev kan ta kontakt med på egen hand eller med stöd från en lärare eller förälder. De kan hjälpa till med var du kan vända dig för fortsatt stöd där du bor.
Berätta precis som du gjort i det här mejlet om vilka jobbiga saker som händer i ditt liv just nu. Jag vet inte hur dina föräldrar är, om du känner att du kan prata med dem om hur du mår eller så...
Det är alltid bra om man som ung kan ta stöd av en vuxen när man mår dåligt. Om det inte är en förälder så kan det vara någon annan vuxen i ens närhet som man litar på och känner sig trygg med.
Om du vill ha mer stöd via nätet kring hur du mår och var du kan få hjälp så rekommenderar jag att du kontaktar BRIS. Där har man möjlighet att vara anonym om man vill och deras kuratorer kan man prata med via chatt och telefon.
Ta hjälp på direkten!