I december startade allt
Okej... nu kommer jag skriva allting som hänt, jag är en tjej som går i sjuan, i december startade allt, hatade mig själv osv, bråkade med vänner mina tidigare vänner, lämnade dom, i januari började jag skära mig själv, någon orolig person sa till rektorn och rektorn sa till skolsyster, och skolsyster sa till mig att hon skulle ringa hem, min mamma och pappa bryr sig, dom är föräldrar som tar tag i saker och bara inte skiter i det, men efter ett tag slutade jag skära mig, men sen fick jag ångest varenda dag och skärde mig på armen och på handleden, orkade inte mer, sen började jag skolka ordentligt mycket, rektorn tog in mig på ett möte, var dryg och sa att jag inte brydde mig, och kontaktade soc, och jag har börjat att dricka, ena gången drack jag och på nåt sätt satt utanför helt borta, min kompis och hennes farmor tog in mig, andra gången blev jag berusad och stog vid vägkanten och spydde över tio gånger, hade druckit så mycket så jag spydde alkohol, har länge velat ta droger, men nöjt mig med att ''boffa hårspray'' och att ta mediciner att få rus av, i söndags sov jag ingenting, tog tabletter och boffade, när jag kom till skolan så var jag trött och vinglade, min lärare reagerade på det, och dom senaste veckorna så har jag både skrikit emot lärare, elever och rektor, både hotat dom också med att jag ska slå ner dom, skrikit till dom att dra åt helvete och att dom är dumma i huvudet och patetiska fittor, och nu har jag väl slutat och skolka för att om jag får en till frånvaro så skickar rektorn en till anmälning till soc, och den anmälningen kan tydligen få mig att hamna i fosterfamilj enligt dom i skolan, och sen så har rektorn anklagat mig för att dricka alkohol i skolan, vilket jag absolut inte har gjort, men däremot har jag rökt i skolan och skärt mig där, men inte druckit alkhol, just det, mitt beroende är att röka, det dämpar ångesten, älskar cigg och det finns en i nian som bjuder mig, hon röker halva och jag tar resten, en gång så stog jag och rökte så kom det en lärare, hon sa att jag skulle fimpa den, jag sa med en spydig röst att jag fimpar den när jag är klar. aa det finns väl lite mer men kommer inte ihåg mer.... dedär jag skrev är mitt vardagsliv.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Jag blir väldigt bekymrad när jag läser ditt brev. Du är en ung tjej som har det väldigt besvärligt och jag funderar såklart på vad som har hänt dig. Jag tror att under all den där ilskan som du ger uttryck för - i skolan bland annat - så finns det en liten tjej som är  djupt olycklig och förtvivlad. Bakom stor ilska finns nästan alltid stor smärta.
Du ställer ingen fråga och du ber egentligen inte om hjälp. Ditt brev visar på starka känslor av hopplöshet och behov av tröst. Så tolkar jag det iallafall.
Du säger att dina föräldrar tar tag i saker. Det är bra, men förstår de varför du är så arg? Kan de ge dig tröst och omsorg? Hur reagerar de när skolan hör av sig till dem för att du har bråkat med lärarna? Blir de arga, eller försöker det förstå? Jag tror du behöver förståelse mer än arga vuxna just nu.
Att bråka med sina vänner och hota vuxna med stryk kanske förstärker känslan av att vara oälskad. Det är vanligt att, när vi mår dåligt och är rädda, hellre avvisar andra än riskerar att bli avvisade, om du förstår hur jag menar? Att bli övergiven gör så ont.
Jag skulle önska att du hade någon som såg dig mitt i allt kaoset. Det tycks som många är oroliga över ditt beteende, men min fråga är om någon verkar förstå att du har ont i själen? Om du hade varit harmonisk, glad och lycklig så tror jag inte du hade varit så arg och agerat ut så kraftfullt som du nu gör.
Kan du prata med någon om det som sker inom dig, det där som gör ont och skaver? Jag gissar att du inte har så många runt dig som du verkligen kan prata med? Jag tycker det låter som du är ganska ensam med att du mår dåligt. Så vill jag inte att du ska behöva ha det.
Jag vill att du, redan i kväll, loggar in på antingen Tjejzonen eller BRIS och chattar med dem. Jag tror du behöver någon som lyssnar på dig och som står på din sida - oavsett vad du gör, eller säger. Snälla gör det! Jag känner till tjejer i din ålder som har fått så mycket hjälp bara av ett enda chattsamtal med Tjejzonen. Det kan vara värt att prova, eller hur?
Och du, snälla, sluta att "boffa"! Det är ett mycket, mycket farligt sätt att berusa sig på. Det kan leda till allvarliga skador av din hjärna, eller i värsta fall till döden.  Jag tycker du ska vara snäll mot dig själv, för du förtjänar att må bra, att få vara frisk och glad.
Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta, och snälla du, sök stöd, redan i dag!