Förstår inte vad jag gör för fel!
Alla tycker att jag är konstig, ful och att det är tråkigt att vara med mig. Jag förstår inte vad jag gör för fel. Jag har aldrig haft en pojkvän och jag är 15 år.
Varför gillar ingen mig?😔

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev!
Jag vet ju så lite om dig, förutom att du nu känner det som om ingen tycker om dig och ingen vill vara med dig för att de tycker du är konstig, vilket gör mig orolig och undrande. Har det hänt något som gjort att det blivit så här nu eller har du haft det så här länge? Är det så att du blir mobbad av någon/några och därför tror att alla andra tycker likadant? Är det så att du inte vågar tro att någon ska gilla dig och därför kanske inte vågar ta kontakt med andra eller ens vågar se ut som om du vill ha kontakt? Det är några av de frågor som kommer upp, men jag vet ju inte alls om de gäller dig.
Du skriver att det bekymrara dig att du är femton år och aldrig haft en pojkvän. Men det är inte alls ovanligt, det är tvärtom ganska vanligt. Kanske att du skulle vända dig till närmaste Ungdomsmottagning för att få någon att diskutera dina frågor med. De har stor erfarenhet av ledsna ungdomar som undrar över sitt liv. Ni skulle gemensamt kunna reda i vad det är som händer dig och vad du skulle kunna göra.
Det kan vara svårt att ta upp de här frågorna med någon öga mot öga och om det känns omöjligt så finns till exempel tjejzonen dit man kan vända sig anonymt och chatta eller prata per telefon.
Ge inte upp, det är många som under en tid känner sig helt fel men som kommer ur det.