Hur lång tid tar det innan man får göra en ADD-utredning?
Hur lång tid tar det innan man får göra en ADD utredning. har hört att det kan ta flera år man måste vänta men vad är det som gäller är det helt olika eller?
ANNAKAJSA

BUP svarar:
Hej Annakajsa!
Precis som du antyder, så är det väldigt olika. Det kan skilja sig åt mellan olika BUP-mottagningar i samma stad, och också skilja sig åt i landet. Det är också olika vem som gör denna typ av utredningar. På vissa ställen görs de av BUP, på andra ställen görs de på en Barnmedicinsk mottagning. Det går även att göra en sådan utredning privat – det finns privatpraktiserande psykologer/läkare som gör det. Eller privata företag.
Mitt bästa tips är att du vänder dig till din närmaste BUP-mottagning och frågar! De har garanterat koll och kan förhoppningsvis ge dig svar ang väntetiden.
Lycka  till!