Jag är mitt inne i det mörkaste
Jag är mitt inne i det mörkaste.
Jag orkar inte med det liv jag lever i.
Jag får ständigt höra hur dum, elak, idiotisk jag är från min flickvän..
Det har hänt ganska mycket saker kring mitt liv t.ex, polis, socialen, BUP, Piva i karlskrona, en nära mig (syster) har varit svårt sjuk och varit i Lunds sjukhus, men är bättre, min kompis far är ganska dålig allting är t.ex bara kaos.
Jag var på Piva två gånger pga självmordstankar och nu är jag på samma spår igen. När ska jag söka vård? När ska jag ta tag i mitt liv? Jag orkar knappt dra till min skola längre. Allting känns fel.
Jag tycker inte om den personen jag är/blivit längre. Jag hör mycket gott om mig men samt när jag får skit mot mig tar jag det som störst. Jag tar inte åt mig några komplimanger längre.
Jag vet inte hur länge jag kommer att orka längre. Jag tycker det är sjukt svårt att lita på t.ex min flickvän, familjen och mina kompisar.. Det finns två stycken jag seriöst litar på, det är två personer som jobbar inom BUP. Jag har pratat med dom pga min medicinering (ADD), jag har pratat om dom med mina självmordstankar allt.
Jag är väldigt stressad av mig, kan inte hålla mig lugn för det finns alltid någonting som får mig att bli stressad. Jag vet inte vad som är felet med mig. Men om jag tänker efter så förstår jag seriöst inte varför jag finns.
Jag har ibland svårt att sova om nätterna, ibland så ligger jag uppe halva nätterna/hela nätterna och tänker på skit rent ut sagt, hur dålig människa jag är, hur dåligt jag har betett mig mot folk hur dålig jag är
Om jag ska fatta texten kort så mår jag som sämst nu idag, jag mår bara inte bra längre för att jag går tillbaka mot samma tid som innan. Ibland så sitter jag och nästan önskar att åka till piva eller att åka in till BUP för att få prata.
OM ni två BUP personer läser detta och känner igen detta, ta gärna kontakt med mig.
Det

BUP svarar:
Hej!
Vad bra du är på att beskriva dina känslor! Jag tror att jag fattar precis hur du har det och jag tror att många kan känna igen sig i hur tufft livet kan vara att leva ibland.
Jag blir glad när jag läser att du har två personer som du litar på och som du kan anförtro dig åt. Hur ofta träffas ni? Skulle du vilja träffa dem oftare? Det låter nästan så. Jag vet att det ibland kommer perioder i livet då man kan behöva extra mycket stöd. Med tanke på allt jobbigt som du går och har gått igenom i livet så tycker jag absolut att du borde få det. Jag vet inte om dina behandlare läser detta, eller om de förstår att det är just du som vädjar om hjälp. Kan du ringa dem och berätta att du är i nöd och behöver lite extra stöd och tröst just nu?
När man känner sig nedstämd och deppig så är det ofta, precis som du skriver, att man bara tar till sig det negativa. Det är som om man inte ens hör när folk säger positiva, uppmuntrande saker till en. Det finns inget enkelt tips på vad man kan göra i ett sånt läge, att peppa sig själv funkar ju inte alltid så bra, eller hur?
Det som vi på BUP brukar försöka att uppmuntra är att sova gott, äta regelbundet och att försöka hitta på roliga aktiviteter. Du kanske tänker -"ingenting är kul just nu"? Då är grejen att man ska försöka göra sånt som man normalt, när man inte är så nere, tycker om att göra. Även om hela ens inre ropar -"nej!!!" så ska man försöka göra det ändå. Det brukar faktiskt hjälpa lite.
Jag tycker att du verkar vara en riktigt fin och klok kille, tveka inte att söka extra stöd, du är värd att må bättre.
Om du skulle vilja chatta anonymt med en vuxen så kan jag rekommendera Killfrågor. De är vana vid att prata med unga killar som mår dåligt och har det tufft. Kanske det kan vara en idé tills du får möjlighet att träffa dina behandlare på BUP?
Var riktigt rädd om dig och varmt lycka till!