Skär mig allt som oftast
Jag har haft sjukt jobbigt det senaste... jag mår bara sämre och sämre ... skär mig allt som oftast,
Jag mår inte bra med mamma som skriker och gråter hela tiden... Jag försöker liksom vara snäll mot henne men hon blir arg för det lilla minsta...
Hon tar min telefon så fort något händer.
Mamma jobbar nätter hela tiden så jag måste va hos min mormor och morfar som också håller på med mig .
pg.a att jag alltid är hos mormor och morfar så måste jag alltid säga nej till kompisar eller bästavänner. Så jag förlorar mer och mer vänner bara för att jag aldrig kan träffas. och jag liksom förstår dom.
och jag mår dåligt över mitt utseende tycker att jag är ful och tjock
finns några som är riktigt elaka mot mig , dom dissar mig hela tiden...
och jag blir playad av alla tjejer jag gillar och blir tillsammans med. Jag hade en tjej för någon vecka sedan som jag verkligen älskade från botten av mitt hjärta, jag märkte att hon var lite ledsen och inte liksom ville snacka med mig på samma sätt som hon gjorde innan. Så jag undrade : Hur mår du? hon svarade något i stil med :jag mår inte bra, det finns en som är elak mot mig , jag frågade ju vad som hade hänt och hon sa att det var en kille som sa "jag ska knulla din mamma i röven , "snälla gå och dö" och hotat henne på annat sätt. Så jag fick hans Snapchat och sedan hans Kik. Så jag bad honom snällt att lägga ner med sin attityd och att han ska visa mer respekt för kvinnor. men då började han hota mig med och undra vart jag bodde . Så jag berättade allt för min kusin som är ett par år äldre. Då började han och hota min kusin med. Både han och jag blev mordhotade
sedan efter 1 dag så gav han upp och slutade skriva till mig min kusin och min tjej
Jag skrev till henne "Baby, allt är över. Han kommer inte röra dig<3:*" då fick jag efter 10 minuter svar " jag vill inte vara tillsammans med dig längre" När jag läste det... Mitt hjärta stannade minst 10 gånger jag var helt förkrossad med andra ord. Jag grät hela natten non stop i 6 timmar..
Jag äter knappt längre... Är hungrig men äter inte.
Jag har tagit tabletter för min mage och har hjälpt faktiskt.
Något jag verkligen älskar är fotboll , jag spelar nästan hela tiden och min största dröm är att bli stor. Riktigt stor.
Men ingen i familjen stöttar mig eller mina drömmar . Dom säger antigen "alla som spelar fotboll gör det för pengar" " dom kommer ändå inte lyckas" eller " Gör något vettigt med ditt liv istället" det känns hemskt att inte ens få försöka uppnå mina allra största drömmar.
Tack i förhand<3
Felix

BUP svarar:
Hej Felix!
Tack för ditt brev! Du beskriver verkligen hur det just nu är många saker som är svåra i ditt liv.
Först skulle jag vilja säga att det bara leder till fler problem att skära sig. Det löser aldrig något och det blir bara en mycket kortvarig lättnad.
Det är svårt att säga vad det är som hände med din flickvän. Jag vet ju inte hur länge ni varit tillsammans och hur ert förhållande var. Det är smärtsamt att bli dumpad utan att ens förstå varför. Det enda du skulle kunna göra är att fråga henne och hoppas att hon ger dig ett ärligt svar.
Bor dina morföräldrar långt bort eller har stränga regler, eller vad är det som gör att det blir omöjligt att träffa vänner när du är hos dem?
Är det möjligt för dig att prata med dina morföräldrar om att du är rädd för att förlora vänner och att du skulle vilja ha möjlighet att träffa dem mer, även när du är där?
Du skulle också behöva prata med mamma någon gång, när hon har sovit och inte är arg, och tala om för henne hur ledsen och ensam du känner dig. Jag känner henne inte, men det låter som om hon inte ser dig riktigt utan mest är trött och arg. Kanske skulle hon kunna hjälpa till om hon förstod mer av hur du känner?
Det låter som om du är väldigt ensam och inte känner något stöd vare sig från mamma eller morföräldrar. Du älskar att spela fotboll och det är något du verkligen skulle vilja satsa på. Din familj ser det som en omöjlig framtid och verkar se det som sin uppgift att tala om för dig hur svårt och omöjligt det är.
Det kan hända att de gör det för att skydda dig från att bli besviken, men för dig betyder det att ingen stöttar dig och dina drömmar.
Mitt råd är att ändå hålla fast vid dina drömmar. Det är många som fått kämpa mot en oförstående omgivning för att få göra det man brinner för.
Det blir mycket jag gissar mig till om hur du har det och jag känner verkligen att du skulle behöva prata med någon på riktigt. Kanske skolkuratorn eller skolsyster?
Det finns också sidor på nätet man kan söka på och chatta, eller ringa anonymt. Till exempel killfrågor.se eller Shedo.se (shedo är till för om man har det svårt med självskadande och mat).
Du behöver någon att berätta för och diskutera med om allt som händer dig. Det brukar vara till stor hjälp.