Känner ingen empati för andra
Hej, Det är så att jag under lång tid har funderat på vad som kan ligga bakom mina så kallade problem. Jag känner ingen empati för andra personer och detta har gjort så att folk har tittat snett på mig i vissa situationer, när man egentligen ska bry sig om personen det far illa. Många har undrat vad som är fel med mig och jag har tappat kontakten med många av mina vänner jag hade när jag var mindre, detta är inget som stör mig. Jag ser själv inget fel med sätter jag beter mig på, utan det är endast andra personer. Jag ska även säga att jag inte bryr mig något vidare om vad andra personer tycker om mig, och jag gör ofta saker för mitt egna vinning. Det är inte svårt för mig att ljuga för andra för att få det jag vill, jag gillar det nästan. Detta är något som jag har berättat för mina föräldrar och de tror inte på mig, varför vet jag inte, men jag skulle gissa på att det är för att det inte är något som de flesta gillar att göra. Jag har haft tankar på hur det känns att mörda flera gånger, och jag kan endast tänka positivt till det, detta är något som jag förstår att det är "fel" då jag vet att detta är något som de flesta inte tänker på. Jag är inte rädd för någonting och jag vill prova mycket olika saker, så som droger, jag har brukat cannabis ett par gånger innan men det gav inte "kicken" jag var ute efter. Jag vill prova droger så som LSD, Kokain och andra tyngre droger då de ger en kick som jag är ute efter. Jag tycker att det verkar väldigt intressant med att gå med i en underrättelsetjänst, t.ex. CIA. Anledningen till detta är makten som kommer med att vara med i en sådan organisation, en annan kriminell organisation skulle inte heller vara så fel, då detta ger samma makt. Vad jag menar med makt är, du kan göra lite vad du vill utan konsekvenser, så som att mörda. Jag tycker själv inte att det är något fel på sättet jag beter mig på, utan det är andra som tycker det, och jag undrar då vad det är som är fel och vad som kan vara orsaken. Jag antar att det är någon sorts diagnos som skall sättas, men jag vet inte vilken det skulle kunna vara. Jag förblir anonym av självklara anledningar. P.S Detta är inte någonting som är nytt, utan det har funnits så länge jag kommer ihåg, så det är ingenting som är länkat med depression.
Anonym

BUP svarar:
Hej, bra att du skriver till oss. Det är svåra och bra frågor som du ställer, och jag tänker att dina tankar bekymrar dig på något sätt.
Jag uppfattar dina funderingar som att du söker spänning och makt. Dina funderingar om vad du vill göra är nästan uteslutande saker som är olagliga och även våldsamma, utom då att arbeta i en underrättelsetjänst.
Det är många som liksom du kittlas av att tänka på och fantisera om det som är mest förbjudet. Att tänka kring det är såklart inte förbjudet, och inte heller fel, så länge som man klarar av att hålla det till fantasier och inte gör något av det man tänker.
Din fråga vad det är som är fel med dig kan jag inte svara på såhär. För att  förstå mer av dig och dina tankar behöver man veta mer om dig. Jag tycker dock att du ska söka hjälp, det är viktigt att du inte börjar göra det du tänker på. Jag förstår om dina föräldrar har svårt att tro på det du berättar. Du visar förmodligen upp en trevlig och vanlig kille för det mesta.
Jag tycker att du ska söka hjälp på BUP, eller på en unga vuxna mottagning om det finns där du bor. Jag tror att det skulle kunna hjälpa dig att förstå dig själv bättre och också hjälpa dig att hålla dina tankar till fantasier och inte något du genomför. Förstås så tänker jag på andra människor, men jag tänker också på hur det skulle påverka dig om du genomförde någon av dina fantasier.
Så mitt råd är att du vänder dig till BUP för att förstå dig själv bättre.