Hatar min kropp och detta äckelliv!
Hej, jag är en tjej på 13 år, allt startade vid sommarlovet, jag hatar min kropp, jag har mått så dåligt att jag skärt mig själv över HELA ena låret, jag röker, jag dricker, jag drack mig en gång full och var ute så min kompis fick hämta mig. Min pappa jobbar med sånt här, men jag känner att jag endå inte vill vända mig till honom, utan jag vänder mig hellre till min kille, han fick mig och spola ner mitt blad, jag ångrar det för jag får panik och då måste jag röka eller skära mig, annars är jag nära på att skrika eller gråta, min kompis mår oxå skit, hon har precis fått polisen indragen i det hela, är rädd för att jag ska få de för att den personen som anmälde min kompis kanske vet nåt om mig oxå, och jag har startat bråka med alla jag bryr mig om, jag hade en kompis som bokstavligt talat var som min syster, men hon skrev till min pappa att jah super och röker, jag har kallat hene slyna och fittunge och massa mer, dom tankarna jag har är inga direkt självmordstankar, skulle aldrig kunna lämna dom jag älskar, men jag har haft/och jag har tankar om att skada mig riktigt ordentligt, som att hoppa framför en snabb bil osv, är riktigt jävla trött på dehär, och sen så måste jag gå till skolsyster i skolan, jag vill inte dit, det slutar alltid med att jag välter nåt eller smäller igen dörren och går därifrån gråtandes, det var hon som sa till mina föräldrar att jag skärde mig, har ingen aning vad jag ska göra längre, har inte ork med allt detta, jag har blivit hatad av många för grejer jah gjort, men jag PALLAR inte mer! Gråter varenda gång jag tänker på detta! FUCK DETTA ÄCKEL LIV!
idgaf anonym

BUP svarar:
Hej!
Du har mycket ilska inom dig. Så mycket hat, hur kommer det sig? Vad har du varit med om? Det är de frågor som jag får i mitt huvud när jag läser ditt brev.
Jag blir också sorgsen eftersom jag ser att du just nu är inne i att hata allt och alla, också dig själv. Och att det gör att du får fiender runt dig! Jag tänker både på kamrater, och jag tror också att du blir din egen fiende.
Jag skulle önska att du kunde försöka ta emot den hjälp som andra försöker att ge dig! Din kille genom att få dig att slänga bort rakbladet, din kompis som inte vill att du ska skära dig, röka eller dricka och därför berättar för din pappa. Det finns säkert andra som också bryr sig om dig, och är oroliga för dig, men som du just nu stänger ute genom att du får utbrott.
Jag skulle verkligen önska att du inte var så rädd, så att du skulle kunna ta emot hjälpen. Men jag ser i ditt brev att det är svårt för dig.
Jag undrar om du skulle kunna vara hjälpt av en chattkontakt på tjejzonen. Kanske att det skulle kunna vara ett sätt för dig att börja släppa in andra människor i ditt liv. Där kan du skriva, så att du slipper öga mot öga kontakten. Titta på deras hemsida och se om du tror att det kan vara något för dig!
Du måste börja någonstans, med att våga släppa in människor, och att våga lita på andra.
Försök att vara rädd om dig och försök att sluta göra dig själv illa!