Känner mig "udda" när det gäller mitt kön.
Hej! Under den senaste tiden, ca 2 - 3 år så har jag börjat känna mig lite 'udda' när det gäller mitt kön. Jag är biologiskt född som en tjej, men det känns ändå konstigt. Jag vet inte häller om jag skulle tänkas vara Trans eller en hen? Jag vill bara slita av mig mina bröst, jag fösöker mitt bästa för att få det att se 'platt' ut, men jag lyckas aldrig. Jag stör mig på det väldigt mycket och det känns som om dom inte hör till på min kropp. Jag skulle gärna göra en operation för att få bort dem. Jag känner mig också osäker hur jag vill bli tillkallad. När man pratar om 'stereotypen' av en tjej så hör jag inte hemma alls! Jag vill inte bli sädd som en "Stereotyp" av tjej, men inte riktigt kille häller? Mina tankar om detta lämnar inte mitt huvud och jag vet inte riktigt vad jag ska göra?
Jag har inget problem med att någon skulle kalla mig 'Kille' av misstag, jag skulle bli gla av det,
När jag har varit mindår / liten så valde jag alltid att leka att jag var en kille, med pojk-namn och allt.
Det känns bekvämt att tänka sig själv som en kille också.
Jag blir så förvirrad över detta, jag kan bli kallad tjej halvt utan att det stör mig beroende på situationen, men kille funkar när som helst?
Skulle betyda mycket om ni kunda hjälpa mig med detta!
Emma

BUP svarar:
Hej Emma!
Tack för ditt brev! Du skriver så insiktsfullt om hur du känner dig främmande i din kropp och det märks verkligen att du under längre tid funderat kring dig själv och din könstillhörighet.
Jag tycker att du ska söka dig till Ungdomsmottagningen på den ort där du bor. På nätet kan du gå in och läsa mer om Ungdomsmottagningarna. Där är de vana att möta liknande frågeställningar som du har och kan hjälpa dig med de funderingar du har. Tveka inte utan se till att du får den hjälpen!
Lycka till!