Har väldigt ont i höften
Hej! Jag har ett höftproblem . Jag hat fått vård innan men inte fått någon hjälp. Min pappa vet hur ont jag har. Men han vill inte ta tillbaka mig till sjukhuset, vad ska jag göra? Jag gråter av smärta exakt varje dag.

BUP svarar:
Hej!
Du ska absolut inte behöva ha så ont i höften att du gråter av smärta varje dag! Du berättar att din pappa vet men inte vill ta dig tillbaka till sjukhuset. Jag vet inte vilka skäl han har till det men jag förstår att du har pratat med honom om hur ont du har.
Jag tycker att du med en gång ska söka upp skolsköterskan på din skola och berätta om hur det känns. Hon/ han kan hjälpa dig vidare så du får den hjälp du behöver. Hon kan också hjälpa till att prata med din pappa så att han förstår mer av hur du har det.
Lycka till!