Min låtsasbror hotar mig alltid
Är depprimerad jag är 15 år och har ADHD jag bor med en låtsas pappa och en låtsas bror
Jag tycker det är bra här tills för en vecka sen när jag kom hem från mina föräldrar och glömmde städa den dagen och min låtsas pappa blev as sur på mig och kallade mig handikappad idiot.
Idag i skolan hade vi idrott och körde fottboll och när jag hade bollen vid en kant kom min låtsasbror och sparka mig 20 ggr på smalbenet inte äns nära bollen
Jag känner mig som att jag inte klara att bo här jag är rädd min låtsasbror hotar mig altid
Trock

BUP svarar:
Hej Trock!
Det är inte acceptabelt att din låtsaspappa säger taskigheter till dig och inte heller att din låtsasbror sparkar dig! Så ska det inte fortsätta!
Jag undrar hur du har det med dina föräldrar. Vet din mamma om det här?
Jag tycker att det fösta är att du tar upp det med henne. Det som händer hemma är det bäst att diskutera just där hemma.
Det är lika viktigt att de vet att du börjar bli rädd för din bror och ni talar ut om allt det här. Jag vet inte om du har kontakt med din pappa, men om han finns i din närhet kan han kanske vara till hjälp.
Om du tycker att det är svårt att tala med dina familjemedlemmar kan du få stöd med det första steget om du går in på killfrågor, där du kan chatta anonymt om dina problem.
Sedan är det också ett alternativ att du talar med din skolkurator. Det viktigaste är att du inte känner dig ensam i den här situationen.