Vill bo i fosterfamilj!
Jag trivs inte hemma och vill bo hos nån fosterfamilj!
mina föräldrar är mycket aggressiva och ibland slår mamma mig o pappa höjer rösten och blir arg på mig även om jag inte ens gjort nått, mina syskon slår mig och hela familjen har flera gånger sagt att jag ska gå o dö :( jag skrev de brevet innan och fick svar på att jag ska prata med mina föräldrar om mobbningen i skolan men jag har gjort det o de gjorde inte något åt saken. De sa åt mig att jag skulle hålla mig borta från de som mobbar mig men jag går i samma klass som de! Hur fan ska jag kunna hålla mig borta från de då?
jag vill bo hos nån bra fosterfamilj i kanske 1 år och sen komma tillbaka till min vanliga familj o se om de ändrar på sig så jag kan bo kvar utan att må så jävla dåligt.
hur ska jag kunna få nån fosterfamilj?
/s

BUP svarar:
Hej!
Du ska inte behöva ha det så här! Det du berättar om att du blir slagen av både mamma och syskon är helt fel och förbjudet enligt lag också!
Håller också med dig om att det är ett omöjligt råd att hålla dig borta från mobbarna när de går i din klass. Då är du ju ständigt i närheten av dem. Jag blir ledsen och upprörd över att det inte verkar vara någon vuxen runt dig som ser hur du har det och kan hjälpa dig.
Jag tror att du ska börja med att vända dig till skolkuratorn. Dels är skolan faktiskt skyldig att göra något åt mobbningen, det är deras absoluta ansvar. Dels kan kuratorn även hjälpa dig att kontakta Socialtjänsten som är de som kan hjälpa dig att få en bättre hemsituation eller annat boende.
Det här är ingenting du kan reda ut på egen hand, så du måste ta hjälp! Visa gärna det här brevet och svaret. Jag tycker du verkar vara en stark och modig tjej som kan få det mycket bättre i livet, om du får hjälp att reda i vad som händer och vad du kan göra.