Vill bara försvinna
Hej!Jag mår jätte dåligt jag har ett komplicerat liv det är kaos hemma och jag vill inte vara hemma för att det är bråk hemma mamma och pappa bråkar men oftast är det jag och mamma ibland pappa och min yngre bror. Vill inte leva vill bara försvinna vad ska jag göra?
Anonym

BUP svarar:
Hej anonym!
Bra att du skriver. Jag förstår att du blir helt uppgiven när alla bråkar med alla hemma och ingen förmår stoppa konflikterna. Jag ser det nog som att det är mamma och pappa som behöver hjälp främst, eftersom du och din bror är barn i familjen och inte har samma ansvar. Men det är inte säkert att du kan påverka det och då gäller det att du har någon möjlighet att prata med någon utanför familjen.
Jag vet inte om du försökt ta upp med dina föräldrar hur ledsen du är över bråken någon gång när det är lugnt (och de inte tar det som en anklagelse) så att det bara leder till nytt bråk?
Om det inte går att prata med dem tycker jag du ska försöka prata med skolkuratorn om vad du skulle kunna få för hjälp. Ibland kan det gå att prata med föräldrar med hjälp av någon annan vuxen. Men ibland är det bara så att du får försöka att tänka på dig själv och att du behöver både lugn och ro och någon att prata med om vad som händer.
Kanske skulle du ha hjälp av någon att prata anonymt med via nätet - till exempel Tjejzonen är bra att vända sig till.
Så ge inte upp, sök dig ifrån kaoset!