Hur kollar jag om jag har ADHD?
Jag är inte säker men jag tror att jag har ADHD. hur går jag till er och hur kan ni se om jag har det? Går jag bara till er och säger att jag tror att jag har det eller va?
...

BUP svarar:
Hej!
Om du tror att du har ADHD, tycker jag att du ska börja med att prata med din skolsyster eller skolkurator. De kan förklara för dig lite mer vad det är, och så kan ni tillsammans se om du behöver gå vidare med undersökningar och utredning.
Det märks ofta i skolan om man har det svårt med till exempel koncentration och uppmärksamhet. Så det är oftast där man kan börja kolla upp hur det är för dig.
Självklart kan du och dina föräldrar höra av er till din närmaste BUP-mottagning. Där kan du också få svar på dina frågor och råd om hur du ska gå vidare.
Jag skickar med lite info om ADHD och BUP och som jag också hoppas blir till hjälp för dig!
Lycka till!