Nu har jag gråtit en hel timme
Hej... Nu är det så att jag har gråtit i en hel timme och fått några utbrott (slog ner alla mina grejer på sminkbordet) så nu ligger här trasiga sminkprodukter och sminkrester på golvet... Och allt över min mormor som dog för ett år sen och för jag är hopplöst förälskad i min ex-killes lillebror som går i min klass... Jag vet inte  vem jag är... Vem jag förvandlas till... Jag skar mig i armen också... Men kände inget speciellt om det... Vill bara må bättre nu...
josephine

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är inte konstigt att du ibland är ledsen och får mindre utbrott när du tänker på både din mormor och din hopplösa kärlek.
Det blir mycket saknad på en gång. Kanske lite mer än du klarar av eftersom du skär dej för att avleda dina känslor och tankar. Obesvarad kärlek är alltid plågsamt och eftersom ni går i samma klass blir du ständigt påmind.
Om du känner att du måste skära dej för att klara av att hantera din sorg, så är det nog ett tecken på att du behöver någon att prata med - både om din olyckliga kärlek och din mormor. Kan du prata med någon i din familj? Kan du prata med din mamma, eller är du rädd att väcka hennes sorg också?
Om du inte har någon att prata med som du känner finns det möjlighet är att chatta på Tjejzonen eller att ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor.
Sorg över en saknad person går långsamt över och det kan vara bra att ha någon att prata med till dess det känns uthärdligt.
Lycka till!