Behöver få en snabbare tid
Hej! Om man går hos en psykolog på BUP redan men har en tid ganska långt fram och man känner att man mår väldigt dåligt just nu och behöver prata/akut vård, hur gör man?

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Om man som du har en kontakt på BUP och mår sämre som du beskriver tycker jag att du ska ringa till BUP där du går och prata med din kontakt där om hur du har det och att du skulle vilja ha en tidigare tid än den som är planerad. Alla BUP har också akuttider om någon behöver komma akut. Vet dina föräldrar om hur du tänker och känner nu? Om inte tycker jag att du skall fundera över om du inte skall berätta för dem. Du kan  ni sedan tillsammans kontakta din BUP. Om du mår väldigt dåligt just nu, som du skriver, tycker jag inte att du skall vänta utan ringa din BUP-mottagning och prata med din psykolog så kan ni tillsammans planera och bestämma hur nu skall göra.
Lycka till!