Kan man få stöd via SMS?
Finns det möjlighet att smsa in istället för att ringa och prata med någon? Jag får jätte ångest utav telefonsamtal med främlingar, men skulle verkligen behöva prata. Jag vet inte vad jag ska göra, för telefonsamtal är absolut inte ett alternativ.
WendyWon'tCall

BUP svarar:
Hej Wendy och tack för din fråga!
Jag är ledsen, men det går tyvärr inte att få SMS-stöd från BUP.
Det har med sekretess att göra. Det är viktigt att ingen känslig information hamnar i orätta händer - om du förstår hur jag menar.
Som jag förstår dig, så får du ångest av att prata i telefon. Hur funkar det med ansikte mot ansikte då? Om det gäller att komma till BUP och prata så skulle du kanske kunna ta hjälp av någon som ringer och förklarar dina bekymmer, till exempel din mamma?
Det vanligaste sättet när en ungdom kommer till BUP är att en vuxen ringer först, vanligen en förälder.
En annan möjlighet skulle kunna vara att vända dig till BRIS och chatta med en kurator. Du kan vara anonym om du vill det. Det blir ju nästan som SMS, eller hur? Jag tycker det kan vara värt att prova.
Lycka till!