Har självmordstankar och orkar inte mer
Hej, jag orkar verkligen inte mer. Har inte varit i skolan på två veckor på grund av min ångest. Allting jag orkar göra är att ligga i sängen. Antingen så har jag så mycket ångest så att jag mår illa och inte kan andas, eller så känner jag mig helt stum och nedstämd, det finns inget mitt i mellan. Det finns inget mer att kämpa för, jag känner knappt några känslor. De ända känslorna jag känner är sorg och ångest. Det finns nog ingen speciell anledning till att jag mår så här, utan bara massa små. Jag hatar allting om migsjälv och tycker att jag är ful. Mina "kompisar" finns aldrig där för mig utan skrattar bara åt mig när jag berättar hur jag mår. Jag har gett upp på livet. Detta brev är liksom mitt sista hopp, jag ska försöka ta mitt liv idag. Är så himla trött på att må dåligt fysiskt och psykiskt varenda dag och inte kunna göra någonting förutom att skära mig själv.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Så himla starkt gjort av dig att du samlade kraft och hörde av dig till oss!
Det du berättar om är helt klart ingenting som du ska vara ensam med, eller något du ska behöva stå ut med. Det här behöver du definitivt få hjälp med direkt!
Du berättar att du mår jättedåligt och du är helt klart både djupt nedstämd och har mycket ångest. Sådana jobbiga känslor gör ofta så man får jobbiga tankar och lätt kan börja tro att allt är hopplöst för en - men så är det verkligen inte alls.
Många andra unga har gått igenom likande problem som du gör nu och kommit ut ur det här. Du är absolut inte ensam och det finns bra hjälp och behandling för dig att få!
Det du behöver göra nu är att ta nästa steg till hjälpen.
Du ska inte lyssna på de mörka tankarna. Om du känner att du kan inte stå emot dem så ska du ringa 112 för hjälp direkt.
Du kan också gå direkt till sin skolkurator och din skolsköterska. Berätta om att du skär dig och att du har självmordstankar, så kommer de hjälpa dig och att du får den hjälp du behöver även utanför skolan.
Du kan också ringa direkt till en kurator på BRIS och som kan vägleda dig vidare till rätt hjälp. Då ringer du det här numret. 116 111.
Du kan också chatta och mejla med kurator på BRIS.
Var rädd och dig och fortsätt kämpa för dig själv.
Försök att ta en kontakt så snart du kan! Varmt lycka till!