Är på botten och försökt med självmord
Jag har försökt att ta självmord ett X abtal gånger och har skärt mig ganska ofta. Jag mår piss och vill bara dö. Hur ska jag ta mej åt o hur ska jag lyckas må bra igen? Mår på botten o gråter varje kväll och skadar mig själv.

BUP svarar:
Hej!
Först av allt vill jag att du ska veta att det är jättebra att du vågade skriva till oss och be om hjälp. Det betyder att du har en styrka och att du vågar be andra om hjälp och vägledning.
Det kommer hjälpa dig på vägen till att du ska må bra igen. För det kommer du att göra!
Din uppgift nu är att hålla dig vid liv och ta nästa steg till hjälp.
Det är verkligen djupt oroande att höra att du försökt ta ditt liv flera gånger. Därtill att du skär dig och att du mår så dåligt, så du själv känner att du är på botten.
Det här är absolut nödvändigt att du får hjälp med!
Det är inte meningen att någon ska behöva klara av sådana här problem på egen hand.
Jag kan bara tänka mig hur otroligt djupt olycklig du måste känna dig, men jag vill verkligen att du ska veta att du kommer komma ur det här nattsvarta som du är i just nu. Känslor och svårigheter förändras och det finns bra hjälp att få.
Det finns flera sätt för dig att ta hjälp.
Om du får tankar igen på att ta ditt liv, så ska du ringa 112 för hjälp direkt.
Du kan ringa till Mind-självmordlinjen för samtal, få någon som lyssnar och få råd om du får mörka tankar.
Du kan också ringa eller chatta direkt till en kurator på BRIS. Då kommer den personen vägleda dig med det du behöver och vart du ska vända dig för att få de råd, eller den hjälp, som just du behöver.
Genom din skola så kan du också gå direkt till din skolkurator eller skolsköterska och berätta att du skär dig och har försökt ta ditt liv. Då kommer de kunna hjälpa dig. Elevhälsan via skolan är vana att hjälpa till när man behöver få snabb kontakt med BUP, eller stöd på annat vis.
En annan väg för dig att börja ta hjälp på egen hand är genom ungdomsmottagningen, där kan du få en samtalskontakt.
Jag lägger också till information om BUP och hur man får kontakt.
Försök att ta en kontakt med någon så snart du kan!
Det kommer gå bra. Du är inte ensam.
Var rädd om dig!