Min lärare ska sluta
Hej jag har skrivit här en gång förut jag är en tjej på 11 år fredagen men iallafall så skrev jag här en gång förut och jag tyckte att det var rätt skönt. Så jag ska försöka igen idag är det inte nån lika allvarlig sak men ändå det är så att min bästa vän min andra halva av mitt hjärta den som man kan snacka om allt med den som man kan göra alt med ni vet den man älskar mest i hela världen. Det är min lärare hon heter Stina hon är bäst!!!!!!! Jag älskar henne men hon ska tydligen sluta jobba på min skola jag fick veta det idag jag har gått sönder jag Bara gråter och gråter jag kan inte sluta jag träffade henne idag på skolan men efter sommarlovet så ska hon sluta!!!!!!!! Jag hatar det jag vet inte vad jag ska göra!!! Jag har pratat med rektorn och försökte be honom att göra nått men han typ bara sket i mig. Jag vet inte riktigt varför hon ska sluta men hon ska det iallafall!!! Och jag har gått sönder jag vet inte vad jag ska göra!!!!😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

BUP svarar:
Hej och tack för ditt fina brev!
Jag blev väldigt glad och varm inombords när jag läste ditt brev, trots att det ju är något verkligt sorgligt du skriver om. Det är roligt att du hör av dig till oss igen. Kanske du fick god hjälp den gången eller kanske du tycker det är skönt att skriva av dig.
Jag blev väldigt starkt påmind om min egen första lärare. Jag tyckte väldigt mycket om henne och minns fortfarande hennes namn, fast det var länge sedan. Skillnaden är att det var jag som lämnade henne när jag flyttade till en högre årskurs. För dig är det tvärtom. Hon lämnar dig. Tyvärr är det ju så att lärare slutar/byter jobb av olika anledningar till exempel för att man flyttar någon annanstans. Jag tror inte att din rektor skiter i dig. Snarare är det nog så att han inte kan bestämma att din lärare inte ska sluta.
Det är väldigt vanligt att elever får väldigt starka känslor för lärare man haft under sina första skolår. Jag håller med dig om att det är sorgligt att hon ska sluta. Kan du prata med henne om anledningen till att hon slutar? Kan du fråga om du kan få hålla kontakt med henne efter sommarlovet?
Du har upplevt något oerhört  viktigt, nämligen stark vänskap och kärlek, Och det är en väldigt bra erfarenhet som du har med dig resten av livet!
Jag förstår att du är jätteledsen och att det känns som att du går sönder nu. Jag hoppas ändå att du ska kunna torka dina tårar så småningom och gå vidare i livet!