Stöd i väntan på kontakt
Hej!
Jag har bulimi oh vill få hjälp. Går det att under dessa tider kontakta er via chatt eller liknande om man inte kan träffas fysiskt.
Jag har sökt vård på vårdcentralen, väntar för mando och SCÄ, pratat med kurator och psykolog på KRY. Alla hänvisar mig till någon ny, vill inte ta ansvar själva.
//Känns som man aldrig får hjälp

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Besvärligt när man som du känner att du vill ha hjälp men istället känner dig hänvisad runt till olika ställen. Det kanske, till en del beror på att du väntar på kontakt på Mando eller SCÄ och att man då tänker att det blir svårt att starta en ny kontakt. Det finns en möjlighet att få något videosamtal med BUP via appen "Alltid öppet" som du kanske kan pröva. Tjejzonen har en chatt på sin hemsida som kallas ätstörningszonen. Där kan du chatta och och få stöd i väntan på att du får komma till Mando eller SCÄ. Hoppas att detta inte blev ytterligare en hänvisning vidare som du inte känner att du har nytta av.
Lycka till!