Vill bara dö
Jag vill inte leva längre
jag har planerat flera gånger på när, hur och var jag ska ta livet av mig, jag har haft chansen flera gånger men inte vågat, jag vill bara dö detta går inte längre
En idiot

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver till oss!
Jag vet inte hur du har det omkring dig och vad det är som gör att du känner det som att det inte går längre.Men jag vet att vad det än är som är svårt, så är det möjligt att tala om med någon om det.
Även om det inte känns så just nu går det att göra så att det blir bättre.
När man delar sina känslor och tankar med någon blir det lättare att se på det som är svårt på nya sätt och att hitta en lösning. När man behåller allt för sig själv är det lätt att fastna.
Att ta sitt liv kan vara ett sätt att straffa sig själv, men också ett sätt att straffa och anklaga andra. Om andra behandlar dig illa, så försök istället stå upp för det.
Ta hjälp av vuxna och försök sätt stopp för det.
Och om det är dina egna tankar som plågar dig, ta också då hjälp av vuxna så du kan sätta stopp för tankarna.
Är det möjligt för dig att tala med dina föräldrar? De flesta föräldrar är beredda att göra väldigt mycket för att deras barn ska må bra.
Försök också vända dig till någon vuxen i skolan, som skolkurator, skolsköterska eller mentor.
Om det inte känns möjligt kan du kontakta ungdomsmottagningen i din kommun. Där kan du ha kontakt utan föräldrarnas samtycke.
Om du ringer till BRIS eller till MIND/självmordslinjen kan du tala anonymt med någon.
Vi kan alla komma i svåra situationer i livet då det är svårt att se en lösning. Särskilt svårt att se lösningar är det när man är nedstämd. Därför ska du tala med någon nu!