Folk blir typ rädda för mig
Hej, jag är en 15 årig tjej som har aggressionsproblem å på senaste tiden har d bara blivit värre asså ja får typ psykbryt å börjar slå saker har brutit min hand pga att ja slår väggar å skit. Folk blir typ rädda för mig vill inte ha det såhär men jag kan inte hantera mina känslor. Vad ska jag göra?
??

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det enkla svaret blir att du ska söka hjälp.
Jag tror du kan få mycket hjälp för dina aggressionsproblem - kanske på en vårdcentral eller hos BUP. Eftersom du är 15 år behöver dina föräldrar vara informerade.
Jag antar de känner till dina problem redan? Annars får du berätta så de kan hjälpa dig ta kontakt -i första hand med vårdcentralen eller BUP.
Det finns en del tips på nätet hur man kan kontrollera sin ilska till exempel på den här sidan.
Men har man stora problem - vilket du verkar ha - så underlättar det väldigt mycket att ha någon med sig som har erfarenhet av problematiken och som kan hjälpa dig mer systematiskt.
Lycka till!