Tänkt minst en gång i veckan på att ta mitt liv
Jag har sen jag var typ 8 tänkt minst en gång i veckan på att ta mitt liv, jag är 14 nu och det blir bara värre. Det började när min bonusfamilj pappa och jag flyttade ihop. Varje dag tänker jag på hur himlen är, jag tror att den är perfekt, utan jobbiga tankar kompisbråk familjebråk och allt annat svårt eller jobbigt. Jag får något som jag tror är panikattacker och ångest typ hela tiden, mina händer och resten av hela min kropp skakar konstan, musklerna krampar och jag är konstan utmattad. När det är som mörkast vill jag bara försvinna eller somna in. Jag vill inte längre leva och det är ingen som fattar. Jag har tidigare gått hos två kuratorer men ingen hjälpte, nu tror jag att jag vill ha hjälp och har frågat pappa om att få prata eller gå till någon annan, men han säger att han vill veta varför, men jag vågar inte berätta för att en annan (familjemedlem) inte mår bra och allt fokus läggs på henne och dessutom är jag rädd att han ska prata med mamma. För mamma och pappa bråkar alltid så fort de pratar om mig och jag är rädd att han ska göra mig ännu ledsnare och att han ska göra mig illa. Snälla hjälp jag pallar inte mer och ingen fattar.
Jessika

BUP svarar:
Tack för att du har vänt dig till oss!
Oj, du har haft det jättejobbigt i 8 år och så ska man inte behöva ha det!
I allmänhet vill föräldrar sina barns bästa, men ibland blir de så upptagna av sina relationer att de blir blinda för sina barn. Du behöver hjälp omedelbart och du  ska vända dig till någon vuxen utanför familjen som du litar på och din pappa måste inte ha reda på i detalj hur det är med dig.
Det är fint av dig att du tänker på din familjemedlem, men i det här fallet tycker jag du ska tänka på dig själv i första hand - så berätta!
Kan du vända dig till skolkuratorn eller skolsyster? När det är så här illa ska de att göra en orosanmälan till socialtjänsten. Socialtjänsten finns i varje kommun och det är de som har det yttersta ansvaret för att hjälpa barn och ungdomar när föräldrar inte fungerar som de ska.
Du kan själv kontakta socialtjänsten i din kommun och du kan vara anonym. Här finns mer att läsa: Koll på soc .
Du kan även vända dig till Bris. Du kan ringa, mejla eller chatta med dem anonymt.
Också Tjejzonen ger stöd till den som mår dåligt. Man kan chatta med dem. Man kan även få en "storasyster" att chatta eller mejla med.
Ta hand om dig och lycka till. Jag hoppas du får hjälp snabbt så att ditt liv blir lättare!