Panikattacker när jag inte är beredd
Jag vet inte vad som händer mig!
jag får panikattacker när jag inte är bered, får lätt ångest, blir arg för det mesta och vill gråta fast vet ej varför.
Detta gör mig rädd vad som händer med mig för brukar inte vara så här med mig alls. Börjar bli rädd spicllet när jag är arg att jag tar ut det på fel person och att mina panikattacker kommer bli värre.
Elin

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Du vad vet inte vad som händer med dig. Det i sig kan vara ångestskapande - att du inte förstår eller tror dig förstå. Men ångest kan vara en knepig känsla - den kan slå larm både vid riktiga och "inbillade"faror.
Det bästa är nog att prata om det med någon och försöka se om det går att förstå. Har det hänt något sista tiden som ökar din ångest? Varför blir du arg? Vad är det du blir arg på? Du är rädd att du tar ut det på fel person.Vad betyder det?
Och oavsett vad som kan ligga bakom din oro, ångest och attacker med panikångest, så kan du få hjälp.
Om du pratar med dina föräldrar kan du ta kontakt med vårdcentralen
eller du kan själv ta kontakt med en ungdomsmottagning.
Du kan läsa mer om panik-attacker på UMO.