Min hud ser rent ut sagt förjävlig ut
Hej jag heter V och har länge haft ocd som liten och gick till psykolog för det och psykologen tog inte mina problem på allvar och på riktigt skrattade åt mina problem framför mig när jag berättade om det. Jag var liten och då kännes det väldigt jobbigt att jag inte fick någon hjälp utan fick bara grov ångest av att gå dit, tillslut sa jag bara att allt var bra för att slippa prata om det och eftersom visste inte bättre då så beslutade jag mig att sluta gå dit och stängde in mina känslor och förträngde allt. Mina problem minskade och försvann nästan helt. Några år senare har det eskalerat något enormt så mycket att jag överväger att söka hjälp igen. Jag har börjat slita upp hudbitar, pillat ut finnar tills det blöder och dra loss hår. Tror det heter trickolomani eller liknande. Det börjar gå överstyr och min hud ser rent ut sagt förjävlig ut. Tror jag verkligen behöver hjälp. Vet inte hur jag ska göra nu och vart jag ska söka hjälp någon stans.
V

BUP svarar:
Hej!
Först undrar jag om du har kunnat tala med dina föräldrar om det här?
För innan man är 18 år brukar vårdnadshavare behöva vara med, eller (eftersom du är 17 år) i  alla fall känna till att du har kontakt med vården. Då kan du vända dig till "Första linjens barn och ungdomspsykiatri" hos vårdcentralen.
Om du inte vill tala med dina föräldrar kan du självkontakta Ungdomsmottagningen i din kommun.
Eller kanske skolpsykolog/skolkurator.
Det måste ha varit en jobbig upplevelse för dig att känna att du inte blev tagen på allvar sist du sökte hjälp. Men så behöver det inte bli nästa gång. Det kan kännas mycket annorlunda när du träffar någon annan.
Lycka till!