Vill bara ta livet av mig
Jag är 17 år och mår skit, jag har anorexi, depression, självskadebeteende och självmordstankar sedan jag var 14 jag pratar med er nu men jag tycker inte att det hjälper just nu vill jag bara ta livet av mig. Jag vill fan inte leva. Jag vet inte vad jag ska göra dom jag pratar med nu säger bara att jag ska gå upp i vikt och må bra sen typ men jag förstår inte hur det ska funka. Jag orkar fan inte jag tror jag borde va inlagd men det vill jag absolut inte. Vem ska jag säga det här till
Caroline

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad bra att du skriver till oss, men också sorgligt att du inte har någon som du kan berätta för hur väldigt dåligt du mår. Har de inte förstått eller har du inte berättat?
Du måste berätta för dina föräldrar och den BUP-kontakt du har att du inte vill leva - att du mår så dåligt. Du måste säga det så de förstår att det är allvarligt - kanske visa ditt brev till oss om det kan kännas lättare.
Kanske mår du så dåligt nu för att du inte känner att du får hjälp som känns som hjälp och att du inte känner hopp om att det kommer att bli bättre? Du förstår inte hur det ska funka att gå upp i vikt och må bättre sedan.
Men så kan det också kännas när man är väldigt deprimerad och har självmordstankar. När man är i en djup svacka kan det kännas som det aldrig kommer att bli bra och att inget kommer att hjälpa. Kanske är det så för dig nu?
Då blir det desto viktigare att du berättar hur hopplöst det känns och att du berättar om dina självmordstankar - så de kan hjälpa dig utifrån det.
Kanske har du rätt i din bedömning - att du borde läggas in? Du känner dig själv bäst.
Så berätta för dina föräldrar och din BUP- kontakt.
Att berätta är ett sätt för dig att skydda och ta hand om dig själv.
Lycka till!