Min farbror rör mina yngre systrar
Hej
Min lilla syster berättade för mig att hon och min andra lilla syster blir rörd på brösten och kollat in på ett obehagligt sätt av min farbror som brukar komma till oss varje dag. de är båda minderåriga och gör sakerna när våra föräldrar inte ser på. de är rädda för att anmäla för ingen kommer lita på dem särskild våra föräldrar, så vad kan jag göra som person för de ska få hjälp på ett rätt sätt och om det går utan våra föräldrars vetande.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att dina systrar har vågat berätta för dig och att du skriver till oss!
Du säger att särskilt inte era föräldrar kommer att vilja tro på dina systrar om de berättar.
Då ska du och de tala med någon annan.
Det är inte möjligt att hålla era föräldrar utanför i längden. De har ju ansvaret som föräldrar att skydda sina barn. Om de sviktar i det ansvaret så behöver de stöd och hjälp.
Men dina systrar kan få möjlighet att först berätta för någon annan, innan era föräldrar ifrågasätter dem och kanske  hindrar dem att berätta.
Jag tycker att du ska kontakta Socialtjänsten, barn och ungdom i din kommun. Berätta vad din syster sagt och varför du inte känner att du kan ta upp det med era föräldrar. Om du tycker det låter obehagligt med Socialtjänsten ska du tänka på att de är till för att hjälpa. I första hand föreslår de saker som kan hjälpa föräldrarna att ta hand om och ge barnen goda uppväxtmöjligheter.
Här är en länk om vad Socialtjänsten kan göra: Koll på soc.
Dina systrar ska absolut inte utsättas för det er farbror gör med dem.
Och det låter som att era föräldrar behöver hjälp att förstå det.