Har ADHD och svårt att sova
Hej bup, jag är en tjej på 11års åldern. Jag har ADHD och jag har svårt att sova på kvällarna för att jag inte kan ligga stilla när jag ska sova. Jag skulle vela testa tyngd täcke. Kan man få låna ett och testa det av er.
Lelle

BUP svarar:
Hej och tack för att du skrev hit!
Sömnproblem är ju jättejobbigt att ha och många har väldigt stor nytta av ett tyngdtäcke. Det finns olika sorters tyngdtäcken och man behöver prova ut ett som passar en själv. På BUP brukar det vara en arbetsterapeut som hjälper till att hitta rätt tyngdtäcke. Jag vet inte hur det är där du bor och jag vet inte heller om du har kontakt med BUP. Därför föreslår jag att du/dina föräldrar vänder er till den som gett dig diagnosen ADHD.
Här kan du läsa mer om bland annat sömnproblem, när man har ADHD.( Attention )
Lycka till och sov gott!