Seriöst - drogtester?
Seriöst?... har tydligen fått reda på att min doktor på bup sagt att alla som går där tar drogtester ibland... har gått där i flera år och har aldrig behövt göra det förrens nu så låter like konstigt att det vore regelbundigt. Seriöst tror ni att ja är dum? istället för att ljuga om det så kan ni iallafall bara säga att ni tror jag tar det utan några misstankar att tro så istället för att komma på med massa ursäkter. Är det äns lagligt att tvinga nån att ta ett drogtest utan misstankar?
sägbarasomdetär

BUP svarar:
Hej sägbarasomdetär!
Först vill jag bara säga att det inte är lagligt att tvinga någon att ta drogtest över huvud taget. Sedan kan ju föräldrar, läkare, psykologer och behandlare runt dig säga att de absolut tycker att du ska göra det, vilket ju kan bli nog så tvingande.
Om din läkare sagt att "alla som går på BUP tar drogtester ibland" så har du helt rätt - det stämmer inte. Jag delar din mening att det är mycket bättre att din läkare är klar och tydlig med varför hen tycker att du skulle göra drogtest så att ni kan diskutera det tillsammans.
Det är väl det allra viktigaste - att ni har förtroende för varandra så ni kan arbeta tillsammans.
Så jag förstår att du är arg och även jag tycker att du har rätt att få veta skälen till att doktor/föräldrar(?) vill att du ska göra drogtest.