Senaste veckorna har jag haft otrolig ångest
Hej!
Dem senaste veckorna har jag haft otrolig ångest, det kommer mestadels på kvällen/natten. Jag bara gråter hysteriskt och vet inte vart jag ska ta vägen jag blir spänd i hela kroppen och känner mig maktlös. Detta gör att jag inte kan sova vilket gör att jag får ännu mer ångest. Jag är också trött oftast och det känns som om det inte finns något som hjälper, har även ont i huvudet mestadels av tiden. Jag vet inte vad jag ska göra för att detta ska sluta.
anonym

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker du ska prata med dina föräldrar och beställa en tid på en vårdcentral där du kan bli undersökt. Vad kan det vara? Svårt att veta. Har något speciellt hänt som skulle kunna göra det lättare att förstå din nattliga ångest? Vad tänker du på under natten? Är det något som bekymrar dig?
Det ligger kanske nära till hands idag att tänka på Coronaviruset som något slags hot men det finns många andra saker som kan väcka ångest. Dessutom har du mycket huvudvärk. Bäst är nog att beställa tid på en vårdcentral för ett läkarsamtal. På vårdcentralen kan de hjälpa dig vidare om du skulle behöva någon annan sorts hjälp.
Lycka till!