Gråter varje gång jag äter något jag inte planerat
varje gång jag äter något som jag inte planerat/vill så gråter jag jättemycket jag väger rätt så lite men det känns som jag går upp jätte mycket när jag äter något litet som jag inte vill hatar mig själv och allt det här
Har redan skickat in en gång

BUP svarar:
Hej!
Först av allt så hoppas jag att det finns någon som kan trösta dig och torka dina tårar. Som finns där som stöd och som berättar för dig att du är en viktig och betydelsefull tjej.
Tyvärr så finns det många barn och ungdomar som känner sig övergivna och väldigt ensamma som inte upplever att de får det stöd och den kärlek som de är värda men jag hoppas att det inte är så för dig.
Frågan jag vill ställa till dig är om du har pratat med dina föräldrar eller någon annan vuxen hur läget är. Berättat om din kamp runt maten, att du hatar dig själv och att allt känns så jobbigt att du blir ledsen när du tänker på det.
Vi på Frågelådan brukar ge rådet till våra brevskrivare och de som går in och läser att ta hjälp. Samma råd vill jag ge till dig. Samma råd och en stor mängd hopp om att det kan bli bättre.
Varför skulle det hjälpa och prata undrar du kanske?
Det kan kännas skönt att få dela med sig. Att någon tagit sig tid, lyssnat och vet hur du har det gör att du slipper gå med problemet alldeles ensam. Du blir avlastad och kanske kan få några användbara råd, lite mer stöd, kärlek och peppning. När man går och bär på ett problem utan och prata med någon kan det kännas jätte stort och helt omöjligt att lösa. Att ha berättat kan göra att det känns lite lättare och kanske inte lika stort.
Det är ingen svaghet att ta hjälp utan se det som en styrka.
Nästa steg skulle kunna vara och prata med din skolsköterska eller med dina föräldrars hjälp kontakta din husläkare för ett hälsosamtal. Om du eller dina föräldrar är oroliga för sin hälsa. Vill ha råd runt kost, motion med mera.
Ta hjälp så att någon kan fånga upp dina tårar innan de hamnat på din kudde.
Lycka till!