Bråkar varje dag med föräldrarna
Jag tror inte att mitt liv fortsätter längre. Jag bråkar varje dag med mina föräldrar och så fort efter ett bråk så skär jag mig och får självmordstankar.jag har inga kompisar kvar och gråter konstant varje dag. Det är så jävla jobbigt nu... jag vet inte vart jag ska ta mig till, jag vill bara rymma hemifrån och aldrig gå till skolan längre. 😭 jag vill ta självmord men vågar inte och det känns om om att jag börjar att få anorexi snart för alla tankar om mitt liv och sånt och har börjat äta mindre och mindre. Jag är ensam hela tiden. Jag lider av autism också och det är allt som gör att jag e osocial. Så fort jag är med folk så blir det bråk tillslut eller en rappbattle. Jag hatar min familj och mig själv och allt som jag har. Ibland frågar jag mamma varför hon födde mig. Varje gång jag vill säga ngt allvarligt till mina föräldrar så svarar dom inte och sista gången jag säger så skriker dom, men dom slår inte mig. 😭 snälla hjälp vad ska jag göra!?
No life

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
När jag läser ditt brev har jag inte svårt att förstå att du har det väldigt kämpigt och att du behöver hjälp och prata med någon. Det är inte svårt att förstå att du känner dig ensam.
Jag vet inte hur det kommer sig att dina föräldrar inte svarar dig när du försöker prata med dem. Jag tycker att du skall försöka tänka efter om det inte finns någon vuxen på din skola som du kan känna lite förtroende för och som du kanske kan lita på.
Det skulle kunna vara skolkuratorn, skolsköterskan, en fritidsledare eller en mentor. Då kanske du kan få hjälp så att det kan kännas lite bättre för dig på skolan. Du kanske också kan få hjälp med att prata med dina föräldrar om hur du tänker och känner så att du kan få några svar från dem.
Då kanske ni tillsammans kan prata om hur du ska kunna må lite bättre så att du inte behöver skära dig som du verkar göra nu. Då kanske ni också kan fundera på om det är så att du behöver någon annan hjälp, som att komma till BUP. Det viktigaste nu är dock att du försöker hitta någon vuxen som du kan börja prata med. Det var bra gjort av dig att skriva till oss. Nu ska du försöka ta nästa steg att prata med någon som finns mera i din närhet.
Lycka till!