Tror inte jag har långt kvar av livet
Hej jag tror inte jag har långt kvar av livet jag vet att jag kommer ta själcmord snart men vet inte hur jag ska göra de hjälp

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Vad bra att du vill ta kontakt och berätta att du har tankar på att ta ditt liv. Du måste må väldigt dåligt nu. Antagligen känner du inget hopp om att du kan må bättre? Om man inte tror att man kan må bättre - det är då det kan kännas så väldigt hopplöst. Ofta blir det svårt att själv hitta något hopp. Man behöver andra som kan ge en hopp när man själv inte kan.
Jag undrar över att du inte skrivit något alls om dig själv. Vem är du? Hur gammal? Hur ser ditt lidande ut? Du är så anonym. Tycker du att det är svårt att skriva om dig själv eller tycker du att du inte är värd att berätta om dig själv för oss? Eller tänker du nu, att det spelar ingen roll för det enda som är din verklighet nu är en vilja att dö, att lämna allt?
Jag tänker att du måste försöka komma i något samtal där du får berätta varför du vill ta ditt liv -även om du i det samtalet är anonym. Jag tänker att du måste pröva berätta, sätta ord på ditt lidande och på det sättet ge andra chansen att hjälpa dig. Även om de "bara" försöker förstå dig -hur ditt liv nu ser ut- brukar det vara till hjälp och kanske ger dig möjlighet att hitta andra  alternativ än att du tar ditt liv.
Du kan ringa anonymt till Bris och samtala med en kurator eller till Mind -självmordslinjen.